ثمین عزیزمثمین عزیزم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 12 روز سن داره
طنین عزیزمطنین عزیزم، تا این لحظه: 5 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره

ثمین بهترین هدیه آسمانی

مهارتهای 16ماهگی

1392/8/12 13:24
نویسنده : مامان
170 بازدید
اشتراک گذاری

دختر عزیزم

این ماه هم به سرعت همه ماههای قبل سپری شد و یا شاید سریعتر!! چون با کوتاه شدن روزها ، معمولا عصرهای تو به جای بازی با من با خواب و استراحت گره می خورد .

این روزها بیش از پیش بازیگوش شدی و در هر شرایطی با هر کس که بتوانی به بازی و تفریح می پردازی:

-          حس کنجکاوی درتو تقویت شده و دوست داری چیزهای جدید را امتحان کنی، که جدیدترینش کارد میوه خوریه که قبلا اصلا دست نمی زدی ولی الان هر بار آنرا بر میداری و اگر من پیشت باشم می خواهی ببری بدهی به بابایی و اگر پیشت نیستم به من و ...

-          علاقمندی ات به سوئیچ ماشین کمتر شده و حالا اهمیت بیشتری به آبمیوه گیری و سشوار و جارو برقی میدهی!

-          در کارهای خانه فوق العاده کمک حال منی!! حالا چه گرد گیری باشه ، چه پخت غذا یا بردن ظرفها به آشپزخانه و ...{حالا تصورکن من در چه شرایط وخیمی باید آشپزی کنم؛ ملاقه به دست و خانوم به بغل تا با قاشق غذا را هم بزنه و کیف کنه !!!!!}

جمع کردن چیزهایی که روی زمین می ریزند، تا حدودی پهن کردن سفره،  و البته ، انداختن چیزهایی که نمی خواهی در سطل زباله هم یکی از آنهاست - بعد از اینکه با نگاه حق به جانب به من اخطار دادی"آغال"-

-          اخیرا در شرایطی که فکر می کنی کسی صدایت را نمی شنود، یا نمی توانی منظورت را برسانی، جیغ میزنی(متاسفانه! و متاسفانه تر) و فکر می کنی چنگ انداختن به صورت کسانی که دوستشون داری به نوعی ابراز علاقه یا بازی دوستانه است!!!!!!!

-          به شکلات و قند علاقه خاصی پیدا کرده ای که نگران کننده است!!!

-          مشکل اصلی این روزهای اخیر، لباس پوشاندن به جنابعالی است در هر شکل و شمایلی! به جز دستکش (!) با پوشیدن هر چیزی مشکل داری و آدم را کلافه می کنی!(خدا صبرم بده!)

-          خرو پف کردن؛ نیشگون گرفتن به لپ و گفتن جیگر؛ هیس گفتن ؛ الکی سرفه کردن و گریه کردن؛ بوس فرستادن؛ نماز خواندن؛ کتاب خواندن؛ رقصیدن؛ آواز خواندن؛ ... از کارهایی هستند که در این ماه حسابی همه را سرگرم کرده!

-          صدای پیشی (میوی ریز) و کلاغ (قا) و ببعی (ا َ درشت )و هاپو(هَپ) و گنجشک (جیک ) و اردک "کُ اَک"  را هم خیلی با حال در میاری!

-          دامنه کلماتت رشد خوبی کرده ولی بعضا فقط من می توانم آنها را ترجمه کنم! البته تو کلمات را در شرایط مناسب به کار می بری و ربط دادن آنها به کلمه مورد نظر کار چندان سختی هم نیست.

مثلا:

کبوتر "کوتو"، شکلات "اُلا" ، آشغال "آغا"، آقا "آقا"، گردو "اِ دو"، خرما" ما"، موز "مُ"، ماست"ما"، خوشمزه "نام نام"، خودکار"ا ُکا"، کتاب"اِ تا" ، بله "بَ" ،کیش"کیس"، موبایل"بابا"، سوپ "پو"، سیب "شی"،  نه  و ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان بنیتا
15 آبان 92 1:51
عزیزدلم 16 ماهگی مبارک...ایشالا همیشه شاد و سلامت باشی گلم
وای عزیزم خیلییی از کاراش شبیه کارای بنیتاست مخصوصا سرو کار داشتن با سطل آشغال که حسابی منو کفری می کنه!



مرسی خاله جونم.
آره واللا...، بایدحسابی مواظب رفتارهای خودم باشم چون دقیقا کارای منو دنبال میکنه!!